torsdag 16 februari 2012

Min räddare av fågelungar...

Dottern och jag diskuterar mina minipiller.....tja....
Hon undrade över de förra årets två missfall....
och varför inte egentligen....hon frågade och måste ju få svar....

För innan jul var jag gravid igen och så pass gånget att jag hade hunnit köpa en liten julklapp....som nu ligger kvarglömd i en skrubb under trappan....

-Dina piller verkar inte funka så himla bra....

-Nej...det finns bättre piller, men jag är för tjock för att ha dom....de andra kallas p-piller och dom fungerar mycket bättre...fast de här ska vara säkra också...nästan helt...

-Du menar som 99%

-Jo kanske 95-99....men det betyder ju också att det kommer finnas de som blir gravida i alla fall....När jag blev det i våras hade jag spiral och den är ännu säkrare än pillrena...

-Men ska det vara så?

-Njae...fast jag verkar ha jättelätt att bli gravid, det finns familjer som kämpar i år för att kunna få en bebis....jag har alltid blivit gravid när jag velat bli det...och när jag inte tänkte det också tydligen....fast så har jag ju fått missfall...om man blir gravid och inte vill ha ett barn kan göra någonting som heter abort också...

-Vad gör man då?

-Tja...det är liksom som ett missfall, fast man går till doktorn och de ser till att man får ett missfall
.....om man inte ska ha en bebis...

-Men det verkar ju helt fel!

-Hur menar du då?

-Men om det är ett nytt litet, litet liv *visar med fingrarna* ska inte den få komma ut då.... och upptäcka den nya världen?....
......Istället för att bara..... *visar strypgrepp på sig själv och hänger ut med tungan*.... på en gång...

Fina lilla unge.....

Inga kommentarer: