måndag 29 oktober 2007

Vår pumpa.

Det här med halloween kan diskuteras nästan hur mycket som helst. Är det rätt, är det fel, är det ens svenskt :)
För mig är det mer en ursäkt att ha kalas och jag lägger inte mer i det än så.
Vi gör lite galen mat, äter lite godis och barnen klär ut sig....prinsessor och katter och sånt för vi har inga otäcka utklädningskläder. Pumpa hör också till och sedan förra året går tillverkningen till så att barnen ritar en del av figuren var och mamma är chef över knivarna.

Som ett försök att inte skrämma livet ur alla grannar gjorde jag i år en "trevlig" sida och en "monstersida" eftersom barnen promt ville ha en sådan. Monstersidan som barnen ritade ihop tillsammans vänder vi ut bara på onsdag :)

Edvin ritade ögonen, Alma ritade näsan och Elvira gjorde munnen.


3 kommentarer:

Anonym sa...

va fint me pumpa och allt själv va jag djävul på maskerad..=)

Anonym sa...

Den finaste pumpan i Sverige med önskan om trevlig höst! T.o.m. monstret på baksidan ser gullig ut. Helfin!

Anonym sa...

När jag var lite och vi var på landet fick vi också väldigt ofta pumpa. Men det var endast vatten! Ni har roligare "pumpa".

Puss

Fadren