torsdag 8 november 2007

Vabbdag - från hundra till noll på en sekund.

Jag vabbar idag. Killarna är rossliga och Edvin är så tjock i halsen att det går ihop mot gom seglet. Viruselände till trots har tempot varit ganska rejält idag. Efter en omgång panodil i morse har killarna hållt mors sin sysselsatt så det räcker. Om jag trodde att det här var dagen att komma i kapp med hushållsarbete så hade jag inte räknat med att killar utan storasystrar som lekledare blir extremt osjälvständiga.


"Mamma, var är "Bärgarn", mamma hitta den åt mig.....neeeej jag ska inte det, DU ska hämta den"
"Mamma, hämta kläder åt monchichi"
"Mamma jag är törstig"
"Mamma jag är hungrig"
"Mamma jag vill se fjärilen på Moraträsk Cirkus"
"Mamma jag vill se tåget på MoraträskCirusk"

Sen ville man ha en varm macka...som tydligen bara skulle finnas på ett fat för direkt han fick den gick luften ur honom och han slocknade på soffan. Jag vände ryggen till en sekund och då hade han till och med hunnit bädda om sig själv med filten *smile*
Liten trött och ketchupkladdig kille sover djupt på soffan med monchichin i famnen. Mamma får nästan tårar i ögonen för han är så söt där han ligger. Det är inte lätt att vara liten och sjuk.

Vilgot som inte är fullt så imponerad av Mora träsk som han är av Ru och Heffaklumpen satte sig bums tillrätta i fåtöljen när denna, älsklingsfilmen på jorden, gick igång på tv'n. Han är inte så pigg han heller idag *rossel rossel*.

Det är svårt att övertyga små killar om att ta det lugnt annars. Jag undrar hur min mor gjorde. Jag minns än idag hur jag låg i min säng och räknade blommorna på tapeten när jag var sjuk.
Oj nu sitter Vilgot och klipper med ögonen han också....tappade huvudet i handen.
Nu sover båda två....
Kanske ska jag ta stunden jag fick och städa lite.

1 kommentar:

Ossa sa...

....men var skall morfar ligga då? Om det är fullt i foffan? Det ser skönt ut! Slit inte ihäl dig.

Puss

Fadren