torsdag 24 november 2011

Tankar om en helg...

Idag åker Göran upp till Luleå för att jobba och träffa vänner. Vaknade till en gigantisk hög av överrasknings tv-serier att titta på medan han är borta *gulle dig* :) 

Idag är Edvin och Elvira hemma sjuka. Edvin böjar nog piggna till lite men Elvira låg i en hög i morse....
Känns som jag nästan inte hinner med att jobba, men jag jobbar hårt med min KBT läxa....
Insikten om varför jag oroar mig över det och att jag ju egentligen inte kan ändra situationen och att saker ordnar sig i sinom tid. 

Man får läxor hos psykologen....överaskande sådana....som att sitta bredvid en påse osorterad tvätt och se tv, eller laga mat i ett stökigt kök...eller börja spela Wow igen och bara starta spelet och låta det vara igång fast hela kroppen skriker "stäääääng av"  :)

Inser att allt detta besynnerliga inte ska utmynna i att jag sitter i en hög med disk och spelar tvspel hela dagarna utan att jag ska lära mig vilka mekanismer som håller igång ett många gånger ganska osunt driv...som lite tar slut på mig :) 
men ändå kan inte låta bli att le lite åt nivån av dekadens jag ska övas i :) 

I helgen blir jag själv i två dagar....jag längtar efter att få fira advent med barnen och jag längtar att få ligga på Görans arm och somna igen.....men mest av allt just nu...längtar jag efter att få vara själv :) 
Man måste nog känna mig för att veta att det är ett väldigt stort framsteg *smile*

Inga kommentarer: