torsdag 24 november 2011

Varför tar jag inte med mig kameran vart jag än går?

Elvira var ute och pysslade om Loke och Hedvig, familjens nya bebisar.
Kaninerna är ett av hennes stora intressen och hon står där och fluffar halmen och pysslar nästan varje dag.

Så idag skriker hon till och kommer rusande....

-Mamma, mamma det är någonting som hoppar runt i Lokes sovhörna....men han är ute i stora delen och äter!!!

Är Loke montro en Loka? 
Vad kan vara fel.....tänker jag medan jag går för att kolla....
Kan banka till mig själv att jag inte tog kameran med....
I hörnet av Lokes sovdel sticker en ytte-pytte-liten nos upp :)
En tiny liten mus delar sovutrymme...
...i alla fall för stunden...
...med Loke.

Han eller hon flyger som en besatt fladdermus ut mellan burens dörrgaller och flyr iväg under en halmbal...

Nu har Elvira placerat ut en pytteliten Mus-middag på marken ifall den vågar sig tillbaka :) 

Inga kommentarer: