söndag 1 april 2012

Varningstriangel! :)

Hittade en vackert blå mjuk långklänning på Ica Maxi som jag omedelbart gjorde till min nya "hemmaklänning"....

Det var i våffeltider och redan första kvällen fick den fettfläckar som krävde lite vanish för att försvinna....

För att förhindra fler fläckar kom jag på att jag likt min farmor...och kvinnor i den generationen kunde ha förkläde på mig över klänningen....jag menar mitt köksförkläde är blått som klänningen...och dessutom...vem ser om jag går runt i förkläde hemma.....

När man sätter på ett förkläde är det ganska skönt om man först flätat sitt långa hår och satt upp det i nacken....bara så det inte luggas liksom....

Så kommer det sig....att jag idag,
står med:
uppsatt hår,
blå långklänning,
matchande blått förkläde
och ställer fram helgens skinkstek på bordet....
efter att ha ägnat en timma åt att sortera mina brodergarner.....

Aaaaagh hjääääp :)
I'm going Amish or atleast 1950

:D

Inga kommentarer: