onsdag 1 februari 2012

För klen för denna bivack

Det är lite kallt om tassarna. Vet inte vad det är med gamla hus som detta. Även om lufttemperaturen är kring 20 grader så krävs det viljestyrka, en fleecefilt på lakanet och två täcken för att jag ska överleva nätterna här på vintern.

Det känns som att krypa ned i en sovsäck ute i snön....

Eller så är jag klen och ingen sann norrlänning trots mina 8 år i Boden.

Bredvid mig ligger Göran, han har bara ett tunt sommartäcke i sitt påslakan och menar att det är för varmt redan det. Barnen verkar inte heller lida, deras filtar hänger på sängkanten och täckena sparkar de av sig i sömnen.

Själv kryper jag huttrande ihop och värmer mig mot världens gosigaste och varmaste och erkänner slokörat att någon viking det är jag inte....

Inga kommentarer: