måndag 4 maj 2009

Idag är Jonas med Alma på inskolning för sexårs.
Vilken spännande dag. Jag önskar att jag fick vara med, men jag fick i alla fall med lysande förväntansfulla ögon i kameran.


Känns konstigt att man väljer en skola så där någon helt annanstans. Plockar henne ur allt hon vet och stoppar henne i någonting helt nytt.

Fast fördelarna känns överväldigande. 14 barn, världens mjukaste goaste fröken, Lugnt och stilla och med klok pedagogik. Mot stor klass i en för trång skola. I och för sig hade hon fått jordens bästa fröken här i kolmården också, men ändå 20 plus barn och baracker på gården, det låter inte så lockande. Jag håller alla tummar jag har att hon kommer hem lika glad som hon åkte och att vi inte ska komma att ångra vårat skolval.

Min lilla flicka är stor nu, ska börja skolan och allting....

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja, visst känns det stort när barnen ska börja skolan. Nästan värre än när man själv började. Ja, definitivt värre förresten.

Ossa sa...

Jag minns när Almas mamma skulle börja skolan, fast det var ett tag sedan. En 15 - 20 kanske...? Eller nått i den vägen.

Lycka till nu med plugget i höst, men vi ses väl innan dess.

Puss
"O"