måndag 29 augusti 2011

Att skjutsa Göran till tåget....

Att skjutsa Göran till tåget när vi bodde i Nävekvarn var någonting man inte gjorde i onödan.....
......att skjutsa Göran till tåget nu när vi bor i Krokek är någonting man inte gör i onödan heller
men av ganska motsatta orsaker.....

Nävekvarn-tåget
resväg tur&retur
50 minuter

Krokek-tåget
resväg tur&retur
6 minuter
(inklusive massor av pussar & kramar)

Nu när jag hunnit parkera bilen utanför huset, gått in och satt mig vid datorn...
Nu när jag loggar in på datorn...
...hör jag tåget på andra sidan vägen när det tar min älskling till jobbet


Det är vår månadsdag idag...

Hela mitt hjärta omfamnar ljudet från tåget och hela mitt inre vinkar
mina ögon glittrar och jag ler där jag sitter.

Omgiven av påsar med kläder, med mobiluppkoppling på fönsterbrädan
känns livet som den bästa version av liv jag upplevt.

Pappa tyckte han läste mellan raderna att jag skjutsade med ovilja...så var det ju inte...den flitiga mannen ville gå själv det var den av kärlek fyllda kvinnan som ville göra livet enklare och därmed skjutsade....

Inga kommentarer: