tisdag 31 maj 2011

Omtanke....

Även bebisar som inte stannar drar igång foglossning.
Vaknade och hade så ont att det var svårt att somna om.

Några timmar senare lämnade jag barnen på förskolan och ringde upp sötnos som jag småpratade med på väg hem till lägenheten....
....när än en gång mitt inre fylldes med lycka av att möta omsorgen...
Samtalet gick någonting i stil med följande:

-Så du vilar idag va?
-Hmmmm.....jag måste verkligen plocka upp lite....
-Inget under midjehöjd i alla fall!!
-Jo men jag måste röja, kände mig så dum igår när barnens kompisars mamma kom in, hon kommer idag också och då vill jag ha allt i bättre ordning....
-Du förstår själv att det inte är värt det.....det är bättre att du säger till henne att du har dagar då du inte städar alls eftersom du har ont i höfterna......
.....Jag inser att det inte är en idealisk lösning för dig men det mest viktiga är att du mår bra, för du är viktig det vet du va!
-Jag ska vara försiktig.....jag lovar.....
-Det är bättre att du lägger dig och läser idag......Jag tror det är i sommar George R.R. Martin släpper 5:e delen av Game of Thrones serien och det skulle ju vara lite kul om du hade läst ut de första fyra böckerna timat med när den kommer...

Jag fick böckerna till vår 11 månadersdag i söndags och har hunnit läsa kanske 10 sidor så jag gissar att det är läge att sätta lite fart då :)
Ser mig samtidigt omkring i lägenheten och inser hur min syn på "städat" hunnit ställas tillbaka....för det är tokfint här egentligen....jag börjar bli lite för petig :D