söndag 28 juni 2009

Konsekvenser av dagens Tv

Vad ska man egentligen förvänta sig av kanal 5 och deras nya "familjeunderhållning" "Power of ten" med Micke Tornving?

Innan programmet sa jag någonting sentimentalt om "alla gameshows som brukade gå när man var liten och att man aldrig ser sådant nu för tiden"...det känns som att vi fick upptäcka varför idag.

Jag har sett liknande program innan och ville gärna se detta, man ska svara på frågor baserade på statistik över hur svenskar svarat på olika frågor, låter väl harmlöst och kul.
Hur många böcker läser genomsnitts svensken på en månad, hur många svenskar tvättar händerna efter toalettbesök, hur många svenskar äger aktier.....

Så kom den:

"Hur många svenskar har åkt hem från jobbet för att ha sex?"

Jag måste erkänna att jag fick totalt tankestopp för jag glömde de 4 barnen kring bordet och sa till Jonas, även om jag har svårt att tro att det är himla vanligt så vet jag i alla fall en person för ***'s respektive gör ju det.

Varvid en liten Elvira röst dyker upp straxt till höger om mig vid bordet och säger
-Va!!!! brukar ****s "respektive" göra det med ***?!

Tja vad svarar man på den....?

En stund senare i programmet, kommer så ytterligare en fantastiskt väl genomtänkt fråga på bästa barnvänliga sändningstid.

"Hur många svenskar tycker att det är okej att onanera på jobbet eller i skolan".

-Mamma (från samma håll) vad betyder onanera.
(HJÄÄÄÄÄLP, räcker det inte med detaljerade frågor om vad kondomer är till för i affären?)
-Hmm, tja det är ett ord för att man kan ta på sig själv gossigt.
-Hmm, vaddå menar du så här, säger damen ifråga och stryker sig själv mjukt över armen...
-Hmmmmmmmm. nej, jag menar inte så....(men vi kanske ska säga det så är samtalet slut nu)

Det var en ganska lång diskussion att avsluta......
Jag tror jag ska traumatisera mina barn med CSI eller någonting mer lättförklarat i fortsättningen.

1 kommentar:

Deleine sa...

Angående Jonas och cykeln.

Jag skulle kunna säga något gulligt om säker i sin manlighet och skit men jag tror helt enkelt att det är så förbannat tråkigt att de bara är avis att vi får så fina cyklar och deras är fula =O)