lördag 27 juni 2009

Jonas fick en cykel av mig i födelsedagspresent i år.

När jag stod där på Biltema och skrev ned namnet på cykeln att hämta vid kassan sa jag till Elvira som var med mig att "Black Arrow" var ett ganska coolt namn på pappas nya cykel, då frågade tjejen som hjälpte oss om inte pappan förväntade sig en herrcykel och jag kände mig oerhört tacksam att hon påpekat att "Black arrow" visserligen var en svart cykel, men en synnerligen feminin tjejcykel....Det blev tursamt nog en mycket fin herrcykel, i svart och med stång och allt som följde med hem från butiken den dagen.

Låt oss förflytta oss fram i tiden.....till idag....för några timmar sedan när jag skuttade upp på min oranga citybike, utrustad med cykelkorg och allt, på väg till affären för att handla lite middag....då stod min älskade make där och vinkade av mig och precis när jag skulle ge mig av säger han:

"Jag borde också få ha en cykelkorg på min cykel."

....och som referens när jag försiktigt ifrågasatte hans behov av att upprätthålla sin image som man och allt gav han mig "Syd Barret" och hans helt logiska sång "Bike"

I've got a bike. You can ride it if you like.
It's got a basket, a bell that rings and things to make it look good.


Nu sitter jag här och undrar om vi tog fel cykel i alla fall.....

Inga kommentarer: