torsdag 7 februari 2008

Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli.....

"Kom och titta mamma, det är SvampBob med en pil igenom" ropar sexåringen från datorn. Det är läggningsdags och även mamman är trött....
SvampBob??? nu förstår jag ingenting....vi har inga spel med SvampBob...vad menar hon....

SvampBob med en pil genom....min dotters första, eller egentligen näst första, stora projekt i BASIC.

Det första projektet var också roligt....en pytte, pytte, en pixelstor prick i gul färg. Då skrattade hon hysteriskt genom en hel middag eftersom vi inte kunde se den....ett så lyckat skämt.

När vi flyttade in datorn i hennes rum köpte jag hem spel från Ginza för över 700 kronor, vilket ger 17 barnspel för den som vet att leta runt lite. I förbifarten sa jag till Jonas...du borde visa henne något programmeringsspråk, fixa något program eller någonting som hon kan jobba med.

Någonting programmet heter "Basic 256" och min dotter har just gjort svampBob med en pil genom, stoltheten just nu beror inte bara på att jag hatar SvampBob....

1 kommentar:

Anonym sa...

Sådan Herre, sådan Hund....!

Kram

Fadren