lördag 27 juni 2009

Gubbens trädgård i Norrköping.

Ibland när man åker megafel så hamnar man precis rätt. Jag lite hatar att köra i stan, körkortstagare från Boden som jag är.

Jag hade lovat barnen lunch i stan men när jag skulle åka in till centrum från andra hållet mot när vi bodde i klocket så hittade jag inte, körde fel och fick panik av stressande bil bakom, svängde sålunda höger efter strömmen in på en enkelriktad gata, saltängsgatan.

Fortsatte bortåt på den och det var då vi hittade det....vårt lunchställe...."Gubbens trädgård".

Det här är en oas som andas svunna tider och sommarromantik. Om man inte har 79 kronor över till deras fantastiskt goda buffétallrik så kan man fika eller ta en glass. Det är en ljuvlig miljö alldeles intill strömmen en härligt vild trädgård att slå sig ned och njuta i.

Ett tips kan vara att komma straxt före tolv så man slipper den enorma kö som vällde in när det var lunchdags.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är fint där...synd att vi inte visade dig, trodde nog att du sett det...Mysigt verkar ni ha haft det iallafall, Kul! KRAM Karin

Anonym sa...

Hej!
Var där förra sommaren! Mina föräldrar flyttar snart in i kvarteret brevid, då får jag ännu en anledning att gå dit och bara se allt det fina..Var det nån som sa att vi svenskar är lagom?!Ha,ha..Älskar allt som är tvärtom vad vi kallar svensk minimalistiskt..Kanske vi kan ses där nån gång?? Kram Helena