fredag 24 april 2009

Det är officiellt nu...våren är här!

Hur vet jag det? Jo för att jag tillbringade 6,5 timmar i natt på akutmottagningen, injicerandes bricanyl i magen ?? Drickandes megadosen kortison igen och käkandes tavegyl så att jag just nu när klockan är 11 på dagen, fortfarande känner mig helt drogad.

Hur kommer det sig att det blir så här? Andra känner av pollen och elände med små rinnande ögon eller en snorig liten näsa och så trippar de iväg till apoteket och köper lite recept fritt junk och så är allt bra igen.

Jag sitter helt oskyldigt vid datorn och vilar min trötta kropp när sonen ger mig
en påsklilja
....ni vet påsklilja som i:

"Blommorna jag hade i TRE krukor INNE för bara två veckor sedan under hela påsken utan att det gjorde någonting"

Men bara som en liten surprise slutar jag andas av denna vackra lila blomma just den här gången. Jag menar varför inte jag har ju varit sjuk i 1,5 vecka nu så varför inte krydda med ett rejält astmaanfall?

När det hade lugnat ned sig kom läkaren in och sa :
"Nu har jag fyllt ett apotek åt dig, du har fått 4 uthämtningar av allt! Lova mig att du tar medicinerna regelbundet nu."

Jag som satt och såg reklamen för rinocort aqua är om dagen och tänkte att den ska jag nog köpa i år så kommer jag inte märka av pollenet alls..mmmm jo så blev det.

1 kommentar:

Deleine sa...

Dessa dockkläder ger mig lite tillbaka blick, fast då var det mina barbie-dockor som fick sig en makeover.....