fredag 4 januari 2008

Med på innelistan....

Alma är en konstnärssjäl. Hon önskade sig en meter pennor i julklapp och hon målar och pysslar oavbrutet. Hela hon är liksom kreativ, i allt hon gör. Hon var bara 3 år när hon med millimeter precision pärlbroderade fållen kring en hel barbiekjol hon sytt och designat själv.
Att hon målar på allting som finns omkring henne har slutat att förvåna och hon vann mig över på sin sida redan första gången jag konfronterade de halvmeter höga bokstäverna på väggen över sängen och hon svarade "Meeeen mamma! Jag vill ju bara göra vackert vid min säng".
Goa unge :)

Mer förvånad blev jag när jag nattade Elvira och bakom henne på sängkanten ser hur det glittrar till....bokstäver i glitterlim på sängaveln....
Elvira är noga, sköter om sina saker, hon hade ett tag ett eget system att mäta tid i form av klistermärken som flyttades enligt vissa mönster på gavlen där men aldrig har jag sett henne skriva på möbler förut.

-Vad har du där?
-Det står Anton och Julia.
-Jaha, Men där borta då, du har ju skrivit där också....?
-Det står mamma, du är också med på min lista"
-Va? vadå för lista?
-Det är en lista på alla jag tycker om.

Hmmm så var man såld igen....det var ju liksom inte läge för något "skrapa bort det där!!!"

Älskade ungar.

Inga kommentarer: