fredag 4 januari 2008

Elvira med superkollen.

Jag och Jonas började prata någonting kring Eva med superkollen....ett inslag i Bollibompa jag verkligen kan leva utan....inte för själva programmets skull så mycket som för att jag verkligen inte tål den totalt superfalska ton programledaren använder, hon låter som att hade det varit barn i studion skulle hon strypt dem allihop med ett leende.

I alla fall så sa jag någonting kring handlingen med ett litet frågetecken efter och Elvira såg sig väl nödgad att förklara för mig.

"Hon förklarar saker för barnen varje dag, till och med saker som inte är sant ibland"
"Va? Vad är det hon förklarar som inte är sant?"
"Hon sa att talet 13 är ett oturstal!"

I en värld där tomtens varande studeras med den skepsis som sluter sig till att tandféen nog handlar sina saker på Ica Delfinen i Kolmården finns det inte plats för så mycket utav talmystik :)

Inga kommentarer: