onsdag 2 december 2009

Ambitiöst händer det då och då att jag betalar in en räkning dubbelt.
Tillbaka får man då en gireringslapp att lösa ut på den lokala konsumbutiken.
Så blev det idag, nästan 1000 kronor skulle jag hämta ut.

Väl i spelkassan på coop krånglar kassalådan,
när den väl ploppar upp
ser jag

med mina "vana" kassaögon
att mitt uttag

kommer tömma slut på alla hundralapparna han har.

Note to self!!
Saker man INTE säger till en expedit i en affär.

"Nu tar jag alla dina pengar!!"
säger jag så där iakttagande bara....

Han hoppar till,
backar lite nervöst
och stirrar på mig med uppspärrade ögon..

-Ursäkta? Vad sa du???

-Oj, hehe, nej, det var inte ett snyggt disguisat rån, jag menade bara att jag ser att jag tömmer växelkassan på hundringar.

Han skrattade lite nervöst
och jag hade en ganska väl underhållen kund bakom mig i kön.


1 kommentar:

Anonym sa...

ha ha satt och småskratta för mig själv.Kram/Christina