tisdag 22 september 2009

Utmanad!

Regler:Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och
berätta det för dem. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla
svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn
som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar
(förutom på fråga 1)! LYCKA TILL!

1. Vad heter du? Marie

2. Ett ord på fyra bokstäver: Mage - hoppas min krymper :)

3. Flicknamn: Mathilda - heter Alma i andra namn

4. Pojknamn: Melvin - funderade vi på om Edvin skulle heta.

5. Yrke: Magister - hade jag varit om jag hetat Michael eller Magnus, nu är jag en fröken, fast en mellanstadielärare :)

6. Färg: Mjuktgrön - vilket är kanske min absoluta favorit just nu "besides" röd!

7. Klädesplagg: Mysbyxor - som jag har på mig just nu.

8. Mat: Makaroner - det åt vi igår....snabbmakaroner....påminn mig om att inte köpa igen - smakar inget!

9. Sak i badrummet: Morgonrock - önskar min var av frotté, fleece är inte bra när man har duschat :)

10. Plats/stad: Mariefred - plats jag bott på när jag var yngre.

11. En orsak att vara sen: Morgonkaos - ganska vanligt nu för tiden :)

12. Något man skriker: Mamma - hela tiden tycker jag att jag hör det i alla fall.

13. Film: Much ado about nothing - kanske den konstigaste och mysigaste filmen som finns.

14. Något man dricker? Mjölk! - kall mjölk, 5 grader eller så i med en isbit.

15. Band: Metervara - *hehe fel svar va, men jag tänker på pyssel.

16. Djur: Majsorm - har vi haft en gång, den hette Jaspis.

17. Gatunamn: Många har adresserna varit i mitt liv - men inga som jag vet på M. Min första var Bofinksvägen och nu bor jag på Hagtornsvägen :) Inne i stan kikade vi på hus på Mathilda Ljungsteds gata, det hade ju passat bra :)

18. Bil: Merzedes - har vår granne, vi har en Ford Galaxy och en Renault Clio.

19. Sång: Mitsubishi Colt - på tal om bilar, är en låt med Tim Minchin, den är rolig.

Inga kommentarer: