tisdag 8 september 2009

Födelsedagspresenten

Jag undrar vad jag ska få i födelsedagspresent....
Jag frågade Jonas om jag skulle spara någon viss summa på kontot....men nej.....

Sedan igår hade jag mitt migränanfall, del två och då kom Vilgot och lade sig bredvid mig på sängen.


"jag kan hämta den, du kan få den som pappa gjorde den som är så här" och så visade han som ett brett band över huvudet "den är för migränen"
Menar du vetesäcken frågade jag oanandes.
"neeeeeej" *leendes* "inte vete säcken, den är så här" nu visade han som ett band över ögonen.
Som en ögonmask, frågade jag?
"neeeeej" igen med ett litet skratt i rösten "den som pappa gjort till dig, den går så här" nu visade han en smal slingrig spiral i luften "sen är den röd och så är det som en platta"

Vid det här laget kom Jonas och avbröt sonen.

Så vad är det jag ska få som är slingrigt, spiralformat, smalt, rött och som en platta, som både går att drapera på huvudet som en duk och sätta över ögonen som en mask och som är bra när man har migrän
och som uppenbart är hemtillverkat och helt gratis...?

4 kommentarer:

Jonas sa...

:) Det får du veta på söndag.
*Puss*

Marie sa...

Helt uppenbart finns det en fördel med att jag vabbar idag.....huset för mig själv....ingen som kan hejda mitt snokande.... :P
Nejdå :)

Jonas sa...

Annars tyckte jag att Vilgots beskrivning var ganska bra. :)

Marie sa...

Jag tror Edvin bidrog lite idag också han sa ngt som jag tror avslöjade för mycket och avslutade med "det är ingen hatt"