torsdag 17 september 2009

Hur en sovmorgon kan paja den lysande idén.....

-Mamma, vet du hur man kan slippa gå till skolan?
-Öööh nej?
-Man läger en stor nalle under täcket och sedan gömmer man sig så att ingen ser en, under sängen.
-Funkar det?
-Jo, en gång skulle pappa väcka mig och jag hörde han säga "Elvira vakna nu, Elvira vakna nu" och det var bara min ljushåriga docka i sängen jag låg under sängen.
-Jonas, är det sant att du försökt väcka en docka och inte märkt det *skrattar*
*skrattar han också* -Va, när då?

då fortsätter dottern...
-Men idag funkade det inte!
-Nej du har ju sovmorgon en stund till.
-Jo jag låg under eran säng......sen blev det tråkigt......då la jag mig under min säng....tills det blev tråkigt......då lade jag mig bakom min fåtölj......till det blev tråkigt, då lade jag mig under täcket igen!

Inga kommentarer: