onsdag 1 juli 2009

Jag brottas dagligen, den här sommaren, med duktigheten i mig själv, behovet av att vara den perfekta mamman och att göra allt perfekt hela tiden.
Det är ju sommarlov och jag ser hur grannarna sitter och solar allt vad de orkar.

Men jag finner det svårt....
Jonas föreslog Sims idag då jag var så slut igår att jag somnade i samma sekund han kom hem från jobbet...
Jag ignorerade det naturligtvis.....men när jag vid 11 tiden fortfarande inte hade ätit frukost för köksstädningens skull blev Jonas arg....
så jag startade upp det....det började ladda.....det tog en stund.....
då gick jag ned i det nyss städade köket och startade upp projektet:
"Empanadas till lunch", istället.Det känns lite som att man bara går och går och går.
Som när man är megatrött och vill sova men tvingar sig att vara vaken i alla fall...fast på temat städning och allmänt fixande med barnen hela tiden.


Inga kommentarer: