onsdag 1 juli 2009

-Åååååh, dom är så vackra när man får se dem på så här nära håll, säger Elvira och tittar med djupt beundrande blick ut genom fönstret.
-Vilka då?
-Fåglarna, de där svart vita.-Du menar skatorna?
-Joooo, dom är så vackra! Jag såg en död på marken en gång, det var synd, säger hon med stora sorgsna ögon, men den var vacker!

(jag reagerar lite på det makabra i det hon säger men så fortsätter hon med högväxeln i)

-En gång hade Ozzy tagit ett ben från en också, han hoppade runt med bara ett ben kvar, då ville jag ha korgen vi räddat en i, men du pratade i telefonen så jag väntade jättelänge och Ozzy rev den.
Tittar på mig med mörk anklagan i blicken.

Godetid.....
Kanske inte det bästa läget att berätta att vi planerar att hugga ned trädet där de har sitt bo då det står ivägen för var enda liten plan vi har för den delen av trädgården.

Inga kommentarer: