onsdag 17 juni 2009

Det är sommarlov och snart ett år sedan de här bilden togs, sinnebilden av sommarvila.

Idag, samma dag som sommarlovet började kom böckerna i min bokklubb....kan inte vara en slump tänkte jag medan jag glatt packade in barnen i bilen och åkte och hämtade dem.

Öppnade kartongen med böcker, valde ut en....tassade ut i gräset, in i äppelträdens skugga, mina hushpuppies fick stå kvar i gräset medan jag föll ned i den totala vilan som är en hängmatta och en bra bok.

En timma senare hade jag läst exakt 7 rader......måååånga gånger, utan att alls förstå vad som där stod, emedan fyra små liv klättrade hängmattan runt, sparkade bollar, rockade rockringar, gungade upp oss i hejdlös fart.

Det må vara att Vilgot är mer självständig i år än innan, någonting som gett mig illusionen om en sommar med en bok i högsta hugg, men barn vill vara där mamma är, så är livet konstruerat och boken finns ju kvar när jag går och lägger mig ikväll :)


1 kommentar:

Anonym sa...

ååå, minns den där stunden. Va mysigt det va! Vill komma till er, snart! Måste höras nån dag! KRAM Karin