tisdag 21 april 2009

Det blev ingen tvätt viken, jag hamnade framför symaskinen med en bit av ett gammalt babylakan.

Jag kan inte prata så mycket idag och det var ganska skönt att sitta där och bara låta tiden passera.

Jag tror att jag unnar mig på tok för lite egen tid till sådant jag verkligen uppskattar att göra.

Kanske är det en fingervisning att Elvira säger att min hobby är att städa. Idag blev det inget städat och även om det känns jobbigt så hade jag nog inte orkat ändå och Alma blev så otroligt lycklig över dockkläderna.

Jag hade inga roliga tyger så jag kombinerade det med min längtan att lära mig quilta swirls och att göra lapptäcken. Det blev små gula bitar med olika mönster från symaskinen sytt med gul tråd.

Som alltid i ett hus med 4 barn skapar allt man gör lavinartade effekter...nu vill Elvira också ha någonting sytt åt sina nallar, men jag sa ifrån att jag inte orkar mer idag.

Jag börjar bli duktig....unnar mig att göra eget och kan säga ifrån när jag inte orkar mer....wow.....jag imponerar nästan på mig själv :)



Inga kommentarer: