tisdag 21 april 2009

Blogg replik..... :)

Jag tog en tur förbi "Sebbes frugas" blogg nu på morgonen och kände att jag blev lite inspirerad av hennes inlägg om den veckovis återkommande tvätthögen.

Jag brukar försöka vika undan tvätt på en gång om jag orkar....tvätt har alltid varit min akilleshäl...någonting jag likt en liten hamster samlar så därför har jag gjort allt i min makt att vända situationen till att nu faktiskt vara det jag tycker mest om när det gäller hushållsarbete....nästan i alla fall...

När jag är sjuk däremot så viks ingenting!
Tvätta däremot gör jag för då kan jag mitt i feberyran känna att jag faktiskt utför någonting nyttigt......

Resultatet efter 6 sjukdagar......*tadaaaaaaa*Klart bidragande faktum är att jag fick för mig att byta lakan i 6 sängar samtidigt....liksom när tvätthögen redan börjat stäva mot taket... och till mitt försvar ligger all tvätt staplad på ca 40 cm yta framför skåpet så det ser mer ut än det är......i alla fall hoppas jag det...verkligen, verkligen hoppas :)

1 kommentar:

Emma sa...

Oh, vilket tvättberg!! :)