måndag 4 februari 2008

Lördagsprojektet

På begäran av min pappa lägger jag nu in bilder på lördagens projekt. Efter att ha haft puts stående under trappan fick jag för mig att ge mig på spisen nu i helgen. Jonas och jag gjorde var sin sida, det var ganska roligt faktiskt.

Det ser ju flammigt ut på bilden, men det beror på att det är två sorters puts och att det varken är torrt eller målat ännu....

Hängde dit pyntet bara på kul :)

Till nästa helg ska vi måla spisen vit eller samma färg som väggen. Det var inte så svårt att putsa som jag trodde. Alla vi frågat har fått det att låta som värsta komplicerade projektet.

Vet inte om det blev slätt och perfekt, men sen vet jag inte om man vill att det ska bli det heller....lite rustikt är bara snyggt.

2 kommentarer:

Ossa sa...

Detta börjar verkligen arta sig. Skitsnyggt helt enkelt! Ta ur spiskassetten och putsa där också om ni skall vara riktig noga. Annar kanske det räcker om ni målar där. Helhetsintrycket med puts är en jätteskillnad till det bättre. Ni är duktiga! Det blir bra, för då vet jag att ni kan fixa till en ny vedspis på landet.

Puss
"O"

Marie sa...

Måla hade jag tänkt, vet inte om jag vågar strula med själva kassetten.
Ska gjuta en snygg "S" grej i gips också :)