måndag 4 februari 2008

Visst finns där några skräcködlor....

-Kolla mamma vilka läskiga, sa sonen med monsterröst och visade upp fodralet till en informativ barncd om dinosaurier.
-Jo, fast det fanns dinosaurier som inte var så läskiga som dom där, de åt gräs och grönt precis som "kossorna".
-Vilka var det som åt gräs? frågar Viran.
-Det fanns flera olika, Stegosaurus, Triceratops...
-Ååååh mamma jag vill ha en "Kossa-Dinosaurie, tycker Alma....-och en "Flygdinosaurie" (pterosaurie).
-Jo fast dom åt kött.
-Vad för kött? frågar sonen.
-Tja, jag vet inte exakt, kanske fiskar och andra djur....
-Mamma, jag är ett slags djur, visst är jag det, säger Elvira.
-Jo det är du.
-Då kan dinosaurier äta upp mig.... om jag är ett djur, säger Viran med sin luriga "skrämma syskonen röst".
-Jo fast det finns kanske inte så många dinosaurier längre va?
-Nääääh, bara uppe i Norrland! avslutar Alma.

Dags att ringa och varna kusinerna.

1 kommentar:

Ossa sa...

Jag skall kolla nästa gång jag är i Luleå om jag kan se några dinosaurier. Ser jag någon tar jag ett kort. Annars tror jag att det inte finns några dinosaurier i Norrland heller. De finns nog bara på film kanske.

Puss från

Morfar