måndag 3 december 2007

Vabdagar

Idag regnar det, känns inte jättemycket som advent när man tittar ut genom fönstret. Mer jul har det då varit inne idag....barnen....inte en sekund hindrade av feber och magåkomma....hittade de spelande tomtarna idag....Jonas...varför köpte vi dom egentligen?

*note to self: lämna i vart fall inte batterierna kvar i julsakerna, så att de kan bli funna i bruksfärdigt skick*

*bjällerklang bjällerklang*
Jag är på ett sätt ledsen att jag inte hittar kamerans USB kabel idag för jag filmade barnen och tomtarna....man vet inte hur lyckliga man ska vara över att man inte var här förrän man sett filmen....jag ringde upp Jonas så han skulle få njuta...av att vara på jobbet *smile*

Två tomtar spelade osynkat och i helt olika tonlägen "bjällerklang" i knäet på varsin pojke, Alma sprang runt, runt vardagsrumsbordet iförd jultomteluva och med en lös liten (den kändes stor då) bjällra i handen. *spring spring spring, pling pling pling*

Godetid!

Sen tog orken slut för Vilgot, med sin höga feber säckade han ihop och senaste timmen har han gråtit oavbrutet oavsett vad man gör, panodil, kakor och saft, inget funkar.

Tog och vevade ihop lite ris ala Malta till barnen.
Hur glad blir man inte när man får beröm spontant av barnen.

"Mamma det blir så mycket godare när du gör RisiFruttin själv" :)

Tack gullunge....det behövde jag höra idag efter allt skrikande och plingande och liv.

2 kommentarer:

Sebbes Fruga sa...

Är ni fortfarande sjuka? Eller sjuka igen? Krya på er!!

Kram

Marie sa...

Mest fortfarande sjuka :)
Det ena avlöser det andra, mest magåkommor just nu varvid alla barnen är hemma :)

Hur har ni det då?