tisdag 4 december 2007

Gardindilemma!

Hjäääälp!

Jag har beslutat att jag behöver julköksgardiner och blev tokkär i en duk på konsum igår kväll som jag omedelbart köpte trots att tyget borde ha kostat en fjärdedel av vad duken kostade.
Frågan är nu bara....hur ska gardinen se ut?
Jag tänker köra med 1700 tals rullgardiner även till jul känner jag.
Men hur ack hur ska dom se ut...
Ska det vara vitt utåt gatan och därmed vitt på det upprullade?

Ska det vara dubbelt av det röda tyget? (Jag har knappt så det räcker till det men det kan gå om jag snålar lite)

Slutligen, man kan sy dubbelt av det röda men med vitt upptill som man broderar hjärtan på som det är på tyget fast i rött...

Hmm det slog mig nu att man kan ha vitt utåt gatan....vitt på det upprullade OCH vitt upptill med broderade hjärtan :)


Kom med allmänna tips och kommentarer nu :)

1 kommentar:

Sebbes Fruga sa...

Jag röstar på vitt utåt gatan, och således vitt på "upprullningen". Har du överskottstid kan du ju göra en vit kant där uppe, men ofta är ju tid en bristvara. iaf här... ;-)