torsdag 22 januari 2015

Telefonförsäljare....det finns olika infallsvinklar....

-Hejsan jag ringer från undersökningsföretaget.....
-Seriöst är mitt nummer utvalt eller? tror ni är 7-8 som ringt mig bara idag....
-Jo men jag har bara en kort fråga är du landstings eller kommunalanställd...
-(oh kommer lätt undan *pust*) Kommunal....jag är lärare....
-Aaaah då har jag lite fler frågor till dig!
-Men NATURLIGTVIS! Tja kan du stå ut med att jag delar ut hamburgare till mina barn medan du pratar så....
-Ja absolut...okej....pensionsförsäkringar!
-HAHAHA grattis!! Jag är så sjukt ointresserad....jag kommer vara SLUT lååångt innan pensionen och sen får ungarna ta hand om mig :P
-Eeeh heh jaha...eh...kan du nämna några pensionsföretag?
-Ja det kan jag säkert...... om man inte ringer mig klockan 19 efter judon när jag har händerna fulla av hamburgare!
-Men....eh...du kanske kan nämna något?
-Nej hahaha just nu kommer jag på typ amf...
-Eh...jaha....men i alla fall.....finns det något företag över andra som du känner att du speciellt skulle ha förtroende för när det gäller förvaltandet av din pension?
-HAHAHA, nej KNAPPAST!
-Va.......?
-Nej knappast!
-Ursäkta...heh....nu förstår jag inte...jag menade om det finns ett....
-Jo alltså jag förstod.... men jag menar att själva konceptet företagande är att tjäna pengar på sin produkt och därför känns inte ordet förtroende så himla passande för vem som skor sig minst på min bekostnad? Eller hur?!
-Hahahahaha (kommer av sig helt) alltså....hahahaha
-Ja du får ursäkta...nu hukade väl min rotary-pappa från Lidingö ihop sig i ångest över sin Karl-Bertil dotter men det är ju fortfarande sant...
-Eeeh jaha, men i alla fall om vi nu tar etiskt pensionssparande.....
-HEHEHE....är du säker på att du vill fråga mig?
-Ja, men när det gäller etiskt pensionssparande vilka företag tänker du spontant på då?
-Inga!!
-Eh...va??
-Definiera etiskt, 1% av försäkringarna är etiska på riktigt....och då räknas det inte....oavsett hur fin reklam de har på tv...
-Eeeh jaha....eh...hahahaha
-Tja du ser man ska inte fråga medelålders trötta mammor som just kommer från judon efter en hel arbetsdag, vars hamburgare just nu ligger och kallnar....
-Hehehe jag får lämna dig att njuta av din....eeeh....kalla hamburgare.... :) och  vadå medelålders...jag är 38...så vi är nästan lika gamla....blir snart lärare jag med....
-Lycka till med det då....du hör hur vi är ;)
-Det kanske verkar rörigt när man är smart för att man tänker så mycket......du får skylla på det i alla fall...du är ju lärare.....

Moahaha....







Inga kommentarer: