tisdag 19 februari 2013

Tchê, tcherere tchê tchê.....eller kött låten :)

I bilen finns en hits for kids....
barnens skiva...
med en låt som går varm mellan Svalsta och Krokek.
Det är mammans 
"landa i glädje låt...."

Spelar ingen roll hur dagen varit, 
hur själva livet är.
Jag ler alltid! 
Inuti lyser en liten sol upp..
Bubblar glädjen...
och jag kliver ur vid respektive fritids redo för barnen med en ork som den var helt ny.

Med Alma i baksätet sjunger mamman efter bästa förmåga:



"Gata, me liga, mais tarde tem balada
Quero curtir com você na madrugada
Dançar, pular até o sol raiar.


Gata, me liga, mais tarde tem balada
Quero curtir com você na madrugada
Dançar, pular que hoje vai rolar.

Och när refrängen kommer (Tchê tcherere tchê tchê,) 
stämmer Alma in och sjunger för full hals
"kött, kött, kött, kött, kött, 
kött, kött, kött, kött, kött,
k_ö_t_t  k_ö_t_t k_ö_t_t k_ö_t_t

Jag tittar på henne och hon bubblar av livsglädje och skrattar mer än hon pratar när hon säger 
"men vaddå??? Jag vet väl inte vad han sjunger heller"

Jag älskar mina barn!!!!!

Inga kommentarer: