måndag 8 december 2008

Att vabba när man inte vill vabba.

Idag vabbar jag, av flera orsaker, det primära är de gånger Vilgot kräkts igår och de grader feber pojkarna har idag, men också de antal elever jag potentiellt skulle smitta om jag själv fått kräksjukan....i Jonas fall sitter han ju lite själv och så tror jag inte ens calicivirus tar sig förbi vakterna vid ingången....

Jag är inte en frivillig vabbare idag, vi sätter betyg på torsdag!

Det är motvilligt och grinigt jag inser att det bara är att gilla läget, försöka reda ut de sista trassliga betygstrådarna per telefon och släppa greppet om kraven jag har på mig själv....i alla fall lite....

Märker att jag överför den kollen till sjukdomskontroll, som att jag med vissa magiska handlingar ska trolla bort kräksjukan från vårt hus.

*Vädra korsdrag i hela huset 5 minuter i taget, barnen sitter under täcken och undrar vad jag har för mig...det blåser rätt bra genom vårt gamla hus i vanliga fall också.....

*Klorinspray på alla kräksområden samt på toaletter och handfat och i köket....nästan så att kräks luktar bättre....

*Allt tvättas i minst 60 grader, klart överdoserat med tvättmedel...som att det skulle påverka någonting annat än fiskbeståndet i våra sjöar....

*Skonkost in absurdum och allt kontrolleras i smyg med klocka....smörgåsrån.....30 minuter - inget kräks - okej då de får väl ett halvt skalat äpple....varför inte lite skinka och kokt potatis med smör till lunch *mums*

*Efter maten, vila i soffan minst en halvtimma...."varför måste jag se på film mamma?" "ååååh bara en liten stund, det är väl skönt att vila lite?" :)

Vad håller jag på med?

Inga kommentarer: