torsdag 28 februari 2013

Kometförsök med månadspengen...


Så blev månadspengen ett spel.....
Försöker jobba med förhållandevis snabba återkopplingar för att få lite mer flyt i rutiner och kanske avvärja en del konflikter.

Månadspengen har delats upp i femkronor som sitter på en spelplan som jag laddat ned från nätet, från en site om adhd egentligen men ett inlägg om KOMET.

Jag har använt pictogrambilder för att göra ganska tydliga regler för hur man får flytta på sin spelplan.

Ett steg "följ dagsschemat"
Två steg "trygg miljö där vi inte slåss eller är dumma med varandra"
Tre steg "att göra små extra sysslor"

Spelplanerna sitter på kylen med magneter som "spelpjäser"

På en månad kan man varva spelplanen flera gånger varvid efter ett tag vet man inte nödvändigtvis vem som är "först", det är i alla fall det jag hoppas.

I början fick man en femma i handen när man kom fram till ett ?-tecken...
men sedan upptäckte både jag och Göran att det var lite abstrakt så igår provade jag att sätta dit ett helt rör med femmor med häftmassa :) 

-Oj, det här blir svårt, sa Vilgot och pekade på de fyra femmorna längst ned, nu kommer jag vilja ha dom.

:)

Inga kommentarer: