fredag 19 augusti 2011

Mamma sa att det tar ett år....

Börjar livet landa nu?

Tillbaka till huset igen, tillbaka till min trädgård och livet som husägare som har potential att vara så mysigt. Barnen är lugnare nu när umgänget med pappan är ordnat, delegerat till någon annan än jag. Jobbsituationen ser också bra ut för oss båda. Jag har fått ett mysigt vikariat på lagom avstånd och Göran får enklare att pendla. Om två veckor kommer Vilgot säkert att vara lättare att få ut igen, när trädgården finns. Vi har då flyttat närmare mina vänner och en stad jag känner mig hemma i. Det finns lite mer av närservice i Krokek med omnejd och det är närmare och snabbare att ta sig in till en större stad också. Måste väl nämna att Norrköping har en väldans massa roliga butiker (Va? Ligger Mediamarkt där?...sa en viss man exalterat) och så har de ju Pizza Hut :)

Känns skönt när livet går in för landning....känns skönt när luften fyller lungorna och friden långsamt sprider sig till var enda liten del av kroppen.

Hemma i livet, hemma i mig själv...

2 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Hoppas att allt blir bra och att ni alla kommer till lugn och ro även barnen. Lycka till med nya jobbet. Ha en skön helg.
Kram Pernilla

Anonym sa...

Säger det igen jag gläds verkligen med dig över att tillvaron har blivit lugnare och att du nu verkar må så bra. Ska bli så kul att vi blir grananr igen.kram/Christina