måndag 22 augusti 2011

John Blund hade det stressigt på jobbet i natt

Var är solen idag?
Skolstart....det ska ju vara soligt och fint....

Barnen har pirr i magen,
Det var svårt att somna igår...Göran läste 3 sagor innan det ens var lite lugnt, jag låg bredvid pojkarna och strök på ryggar och stod och strök tjejerna i överslafarna på pannan om vartannat.

De hade svårt att slappna av....hjälpte inte att Göran läste tokbra....mumintrollen är hans grej...vet inte varför men han får berättelserna att bli så mycket bättre :)

Slutligen somnade de....men kort efter vakna igen...
Först kom Elvira upp efter en timma eller två, med tusen viktiga ärenden.....sen när vi precis somnat kom Edvin och kröp ihop i min famn....precis när han tagit över hela sängen och låg på diagonalen knuffandes mig och småsparkandes Göran och vi lyft ned honom på en madrass bredvid sängen...då kom Vilgot.
Jag vet inte om jag sovit sedan två.
Skolan börjar idag.
Ny skola....nya fröknar....nya klasskamrater och nya vänner...
Pirr i magen på både stora och små.
Dessutom är lägenheten full av kartonger...
1,5 vecka kvar nu.

Inga kommentarer: