fredag 20 maj 2011

Kärlek är....

....och hur man upptäcker att ens liv har blivit mindre överväldigande.

Jag har alltid haft den åsikten att det som dör i torktumlaren, det var det inte meningen att jag skulle äga.

Jag tror att idén egentligen uppstod som resultat av hur jag levt förut.
Igår kom plötsligen insikten till mig att hela livet ändrats och om innebörden av att vara kär när kärleken verkligen vill allt det bästa för den man älskar.

Jag vräker ut de av tvättvatten tunga kläderna ur tvättmaskinen och in i centrifugen.
När den snurrat klart lägger jag inte hela högen i torktumlaren som jag alltid gjort.

Istället lyfter jag upp plagg efter plagg.
T-shirt in i tumlaren, barnbyxor in i tumlaren, Lundhags skjorta i påsen som ska hängas på galge i lägenheten.....så slutligen en liten hög med svarta sockar...gnuggar och känner med fingrarna....vanlig socka i tumlaren.....ullsocka storlek större i kassen som ska torka inne.

Tar tre skjortor och två par sockar och går in.
Hela magen är full av kärlek.

Inga kommentarer: