torsdag 26 november 2009

Mangobiffen dök upp idag...
klockan 20.00 ungefär :(
Mamman var inte den piggaste idag heller.....
kände ändå att riktig mat ska det bli och det blev det,
pappan dukade fram och allt kändes så där lite
"ååååh vad bra det blev"


Så kom barnen.
Barn 1
-Är det griskött eller nötkött?
-Varför undrar du?
-Grisar äter grisar så jag äter inte griskött nu!
-Okej, var har du hört det?
-På Lilla Aktuellt.
*Tog en biffstrimla och gick sedan från bordet.*
Barn 2
-Kan jag få köra min mat i mikron jag tror inte riset är klart!
Barn 3
-Jag vill inte ha, jag har inte tid att äta!
Barn 4
-Jag kan inte s l a p p n a aaaav i halsen, jag vill inte ha maten!
Barn 3
-Har jag ätit mango när jag var bebis?
-Jo, ska du smaka?
-Jag vill ha Julmust
-Sätt dig här då så ska jag hälla upp.
-Jag ska ha Julmust och flis, jag ska ha julmust och fis jag ska ha julmust och fris bara!
-Jag vet inte, Alma tyckte inte riset var bra.
*barn 3 tar en tugga*
-Det gör inget! Jag har vassa tänder! jag kan bita av det!

Ska kanske köra lite korv med bröd i morgon igen då....

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju det jag säger. Underbara härliga barn har ni. Det kan verkligen vara bra med vassa tänder.Kram/Christina