måndag 6 juli 2009

Blä, jag är sjuk och det är lite synd om mig....eller egentligen inte synd alls eftersom det är andra dagen jag sover bort hela eftermiddagen....men trist ändå.

Vi har bröllopsdag i morgon och jag är glad att vi hade lovat oss själva en lugn dag hemma för det är ungefär vad jag orkar.



Vilgot vägrar somna ikväll (igen)
-Du Vilgot, du ska gå och sova nu.
-Det här är mitt ägg (han är inbäddad i vårt täcke)
-Hmm är du en liten fågel, eller en drake kanske....? Eller en Bängel! Jag är säker på att de kommer i ägg....
-Man kan inte se mig här inne.....
-Men jag kan verkligen se dig, jag är ju "här inne" med dig!
-Nääähj, man kan inte det!
-Du är lite krånglig vännen, vet du det?
-JaAa! svarar han med ett nöjt leende.....

1 kommentar:

Ossa sa...

Vad kul att även ni drabbas av "kloka" barn. Jag kan med mycket stor säkerhet säga vem som är din mamma Vilgot. Jag tycker faktiskt att jag känner igen dragen. Var det inte någon som sa "sådan herre, sådan hund"?

Puss och god natt,

"O"