söndag 31 maj 2009

Jag kommer ihåg när vi fick kassen med kläder från Uggarps och Edvin blixtsnabbt drog upp den ljusrosa fuskpälsbrämade sidenjackan och lyckligt proklamerade att den var hans då han alltid önskat sig en rosa jacka.

Nu är nya tider i huset, Vilgot kom lite småilsket och frågade mig var hans byxor var.
Jag har lagt dem på puffen i vardagsrummet svarade jag.

-DOM är INTE MINA!!!! säger han med sjungande uppbragt tonfall.
-Jo, dom är dina, du har fått dem nu de är för små för Edvin. Dom är bra också om du ska ut och skvätta vatten igen för det är badshorts.
-NÄÄÄÄÄÄH, inte mina!
-Jo men dom är dina!
-Nääääh, dom har BLOMMOR!!!!!!!
-Ööööh, ja men det är dina i alla fall, du har fått dem av Edvin.
-Jag gillar INTE blommor!!!! Tjejer gillar blommor.
-Men lägg av Vilgot, det är pojkbadbyxor pojkar kan också ha blommor!
-Näääähhäääää!
-Jo, kolla nu när jag läser på lappen här i byxorna att det står att det är för pojkar. Läser "made in Bangladesh" med uttalet "Badbyxor för pojkar"!!
-Står det INTE!!! Det står byxor för FLICKOR!!!!

Inga kommentarer: