tisdag 29 april 2008

Tack för hjälpen Tussen

Jag är hemma och vabbar en väldigt febrig "Lilleman". Det är inte ofta jag har bara ett barn i huset varvid jag försöker ta tillfället i akt att städa lite sånt där jag aldrig annars hinner. Igår hade jag inte fått sova på hela natten pga sagda Lillemans feber och då räckte orken till att flytta två kuddar från kök till vardagsrum och sortera lite papper i arbetsrummet.....
Idag däremot vaknade jag iofs som en fällkniv med 3 barn runt mig men orken var det lite bättre med....så jag funderade:

Vaaaaad ska jag städa...ska jag ta tvätten? Ska jag röja efter målandet uppe? Ska jag städa vårat sovrum? eller kanske städa under trappan...det är rätt rörigt där....

Valet blev förhållandevis lätt när höggravida Tussen började jama och sedan kröp läääääängst in bakom allt skräp och lade sig kurrandes på en saccosäck som står där.
Hmmm vaaaad ska jag göra, vaaaaad ska jag göra idag?
Uppenbart är att jag inte ska blogga i alla fall för nu kommer hon och jamar ynkligt och vill att jag ska komma.

*hurra*
Jag ska tydligen städa under trappan idag....
verkar inte bättre än att jag ska förlösa kattmamma också....

3 kommentarer:

Deleine sa...

ÅH vi vill se kattbebisar!!!

Marie sa...

Vaddå SE kattbebisar? Ni kan FÅ kattbebisar *flina*

Fast det tar tid vet du innan bilderna kommer, det är som en riktig förlossning, hon är i fasen då hon kurrar nu, det motsvarar väl den då man löser korsord, sjunger och är pirrig av förväntan.
Sist kanske det tog 6 timmar jag minns inte, första gången 4. Idag tar det nog längre om hon inte bara filmar.

Deleine sa...

NJaa asså vi (läs jag) är allergiska mot katter så jag tror vi avstår... Vi nöjer oss med bilderna!!!! men det är väl bara att pressa lite på magen så de ploppar ut någon gång... Man kan juh inte vänta i all evighet!!! Men hur gör DU när du föder barn?!?!??! Nog brukar du väl pressa ut dem genom att trycka på magen?!?!?!??! NÄHÄÄÄ va sådan då!!!! *ler* Märks det att jag egentligen borde göra tråkiga måsten?!?!??!?!