onsdag 22 april 2009

Vad är det för hemsk bacill vi har fått? Det har snart gått en vecka av influensa och nu vaknar jag och låter som en gammal rasp när jag pratar och på vardera sidan om mig i sängen ligger 40 grader värmedyna i form av febrigt barn som i det ena fallet klamrar sig stenhårt fast i mig och i det andra gnyr att hon vill kräkas.

Pappan som fortfarande är kvar i maginfluensan får hasta ned och hämta medicin, kommer upp som ett mindre apotek med tabletter och vattenglas.

Det gör ont i huden över hela kroppen.....himla mysigt :(

2 kommentarer:

Deleine sa...

Så söta dockläder.... Själv slängde jag just ihop ett par byxor till Ellen (dockan) av något skräptyg jag hittade längst ner i ena tyglådan.... Har sytt finare saker men tänkte "Äh till en docka" Vi slogs tydligen INTE av samma tanke....... Du är så extremt duktig!!!

Marie sa...

Knasfia, du är ju jätteduktig på att sy, Förresten var det "Ellens" mössa (i vagnen fotot) som var inspiration för hela mitt syprojekt....fast jag måste ju ha lite spets jag då :)