söndag 5 april 2009

-Jag vill ha leverpastej på mackan.
-Jaha, vill du ha gurka på *brer*
-Nej....ingen gurka
-Okej *brer på*
-Men jag vill ha ost!!!
-Ska du ha ost på leverpastejen? *tittar bort mot den starka kryddosten som står på bordet*
-Japp!
*skivar på en ostskiva och hivar över mackan till Edvin*
-Jag vill nog ha gurka OCKSÅ!
-På osten? Okeeeeej, vi kanske kan göra en randig macka...

Frukosten passerar och till PMS'ande sjuåring delas ut choklad.
-Vad hade du i handen, vad fick Elvira.
-Elvira har lite jobbigt med sina hormoner, hon fick en chokladbit så blir hon på lite bättre humör.
-Jag vill också ha choklad.
-Då får du utveckla lite PMS då :) vänta lite då, ni kan få varsin chokladboll.....*mot bättre vetande delas chokladboll ut*

En stund till passerar
-Jag lade en bit på mackan.......det smakade bara lite konstigt och mycket gott!!!
-Har du ätit leverpastejmacka med chokladboll?
-Ja! och ost och gurka!

Inga kommentarer: