måndag 30 mars 2009

En liten, liten Edvin

Klockan är sex nu, men den borde vara fem, den hade varit det för bara ett dygn sedan och min kropp har inte ställt om sig ännu.

Andra natten i rad jag vaknar av en våldsam spark, Edvin sover oroligt igen, kissar i sängen och sedan lägger han sig brevid mig, kryper ihop som en liten ynklig boll och somnar, men i sömnen är han inte så ynklig längre, slag och sparkar landar på mig gång på gång när han kastar sig i sina mardrömmar.

Jag lider med honom så det värker i hjärtat, men klockan "borde vara fem på morgonen" lider jag lite med mig själv också, jag har blåmärken på benen och är tröttare än livet själv.

De som tror att Energidryck storkonsumeras på ett oroväckande vis av primärt högstadieelever har inte träffat kategorin småbarnsmammor :)

Jag hoppas min lilla ängel får sova gott resten av veckan
och att jag får det också :)
Det är nog inte långt bort innan lappen vid "powerking" på ica får en undertext;

Säljes inte till barn under 15 år!
Säljes ej heller till Marie Stare, alltså allvarligt Marie, kaffet står i gången ned till höger, ska du droga kan du göra det som andra vuxna.

Inga kommentarer: