måndag 30 mars 2009

En lycklig mamma finner sin publik.

Efter maten läser man sagor, det är härligt och mysigt och ett passande inslag i den vabbande tillvaron.

Idag läser vi "Snipp snapp snut", en bok i serien "Barnens älsklingar".
Boken är underbar och den innehåller en hel mängd av klassiska sagor. Bland annat hittar jag;

"Mäster skräddare", en saga som jag älskat hela mitt liv, det är fullkomligt helt sant att jag på grund av den försökte sitta jättefint i "skräddarben sitt" när jag var liten.

Barn av idag är inte alltid helt imponerade av "Mäster skräddare", de vill höra Rut och Knuts ABC och andra coola roliga sagor.....ändå kan jag inte låta bli..... än en gång läser jag den lilla sagan för mina barn....

....och det är då det händer....

Det är som himmelen nästan öppnar sig över oss, när jag kommer till "Vad bidde det då då, det bidde ett par byxor"


Vilgot drar dramatiskt efter andan i total chock, händerna far upp till kinderna och han ser nästan ut som Macaulay Culkin i filmen ensam hemma.


Innan sagan är över har Vilgot gått från chock till nästan, nästan tårar bara för att avsluta med ett lättat skratt....
*tadaaaa*
Mamman har hittat sin publik :)

Inga kommentarer: