måndag 8 december 2008

Alma får prova sims2

I Almas rum finns "bara" en gammal I-mac, den köpte vi via blocket och det hon har att spela är det som följde med datorn, bland annat, vilket är favoriten, basversionen av Sims (1).

Hon bygger och bygger och det var först igår vi kom på¨hur man fuskar pengar i mac så det har varit kämpigt för henne. Idag fick hon sitta på förmiddagen vid min dator och leka med Sims 2 medan jag låg med två febriga däckade killar på sängen precis bredvid och hjälpte till med hur det funkar.

Det var inte mycket att hjälpa till med, hon kom igång och byggde och byggde. Jag håller med mig själv i det jag brukar säga till de som inte förstår varför jag spelar sims

"Det är som barbie eller dockskåp, fast för stora flickor" (och små tyligen då *smile*)

Inga kommentarer: