tisdag 8 juli 2008

Mitt nya datorhörn

Helt plötsligt kände jag att jag ville ha min dator uppe i sovrummet, där i hörnet vid sekretären....sekretären med löfte om utrymme för skriverier och författarambitionerna....så nu sitter jag här, inte med min dator ska erkännas för jag stal dotterns mot löfte om en laptop...ni vet "sådana där datorer som "Trollz" har", det är i alla fall vad hon sa när jag försökte göra en presentation av skillnaden mot en stationär.

Jag sitter här nu i det varmt röda rummet med Lasse Winnerbäck i bakgrunden och älskar det. Jag verkligen älskar det! Varför har jag inte kommit på det här tidigare. I mitt vardagsrum gjorde jag plats för ett arbetsrum där jag borde ha ett matsalsbord och ofta satt jag och morrade om att barnen aldrig leker uppe efter som de bekant alltid ska vara där mamma är. Just nu sitter jag ganska precis 2 meter från deras favoritlekyta men som sagt med Winnerbäck i öronen, den gömda framhittade originalgröna "dörren till ingenstans" brevid mig, ljuvligt varmt röda väggar som omsluter mig, vackra prydnader som är de finaste jag vet överallt, skåpet från min älskade farmor och med min löftesfyllda sekretär precis framför mig.

Jag känner mig innerligt glad...
Omsluten.

Inga kommentarer: