måndag 7 april 2008

En snickare, en indian, en cowboy, en polis och....en pilot?!

-Har du rest jorden runt?
-Nej inte jag, men morfar!
-ÅÅåååh är det sant?
-Jo, det är sant.
-Har han till och med vart i öknen?
-Jo han har varit i öknen.
-Har han ridit på en kamel då?
-Jo det har han.
-Vad hände då då?
-Han fick ont i rumpan...? :)
-Fick han *fniss fniss*
-Jo det tror jag nog.
-Har du ridit på kamel?
-Nej inte så mycket inte, inte pappa heller va?
-Nej, det har jag inte.
Edvin lägger sig i samtalet mellan mamman och tjejerna.
-Jag ska flyga över hela jorden!
-Oj vad spännande!
-Jag ska flyga mitt eget flygplan, det ska jag!
-*elakt syster fniss* ditt plan kommer åka på magen så här på marken och gå sönder!!!!
-NEEHJ! det ska det inte alls! Jag ska flyga överallt uppe i luften!
och .........(med eftertryck) mitt plan ska ha GLITTER!
-Mitt plan ska faktiskt ha glitter!

1 kommentar:

Ossa sa...

Ja morfar har åkt jorden runt, men inte på en gång sådär utan jag stannade på olika ställen. Hela resan tog fem veckor. Men om man bara räknar flygtiden så blir det säkert flera dagar i alla fall. Sä det gick inte så fort.

Och jag har ridit på kamel i öknen, i en kamelkaravan. Eftersom kamelen är en passgångare (mamma får förklara) så blir det lite ryckigt på kamelryggen. I varjefall blev de det för mig som inte har ridit förut. Därför gjorde det jätteont i rumpan efter ett par timmar. Fy!

Puss
Morfar