söndag 3 februari 2008

När integralekvationer är en hobby...

Vi håller på att inreda i vårt skafferi, det lilla fd. datorrum där kyl frys och en massa skåp nu huserar. Det är lite roligt när små skrubbar reser sig ur askan och blir underbara rum som man bara liksom blir sittandes i.

I det här fallet blev jag sittande uppflugen på en kökspall, inte bekvämt men det var så mysigt där inne.

"Vi borde ha en riktig stol här inne" sa jag till maken.
"Jo det tänkte jag med, kanske ett litet bord så Vira kan sitta där och plugga sen" svarar han.
Jag såg mig omkring på det redan ganska fyllda utrymmet....
"Men vill vi inte att dom ska sitta i sina rum och plugga? Jag brukade sitta i mitt rum.... fast du kanske satt i köket när du pluggade?" sa jag och kontemplerade närheten till att hjälpa barnen med läxorna, kändes iofs lite mysigt.

Under tiden jag visualiserade små mysiga läxläsningsstunder skrynklade maken ihop hela pannan och svarade inte på min fråga.

"Kommer du inte ihåg????" sa jag
"Jo, jag försöker bara komma på om jag har pluggat!"

Jag kan bara referera till vår favorit Wierd Al video:

Inga kommentarer: