söndag 17 februari 2008

Enkät enkät enkät...igen....

Min syster hade under ett helt tjog fullkomligt fantastiska scrapsidor i sin blogg stoppat in följande enkät som jag omedelbart snodde hit:

1. När gick du upp idag?
Det känns som sju men det var nog halvsju, kanske....tror jag....eller så var det sju :)

3. Senaste filmen du såg på bio?
Det är fortfarande som i förra enkäten "Shrek" men så har jag innan den inte varit på Bio sedan 2000 eller 99 så det kanske tar ett tag innan det ändrar sig då....

4. Senaste TV- program du såg?
Nån gammal repris av city akuten

5. Vad åt du till frukost?
Havregryn/linfrö gröt med socker och mjölk.

6. Vad är ditt/dina andranamn?
Åse, Elisabeth

7. Din favoritmat?
Kött! Just nu känns det som fläskstek i ugn med Herbes de Provance och honung, men det kanske beror på att vi åt det igårkväll jag och Jonas och att det var sjukt gott.....annars är det ju olika sorters nötkött jag gillar bäst. Jonas jobb bjöd på steakhouse och vi åt 400 g biff....det var inte fel....

8. Vilken mat gillar du inte?
Mat som andra pillat med :) Inälvsmat....hmmm jo kebabkött är sjukt äckligt!!!! Skolans kebabpyttipanna borde vara förbjuden!!!!

9. Favoritchips?
Nu är det ju inte chipsen som är goda utan dippen :) Så neutrala dipp chips med SourCreamOnion dip, det funkar rätt bra.

10. Vilken är din Favorit-CD för tillfället?
Favoriten just nu....är ett kassettband!!! :) "Jaguaren" av Ulf Stark inläst på band med lite soft jazzmusik till...jo jag inser att den är tänkt för barn och mina barn lyssnar på den också hela hela hela tiden efter som att jag ÄLSKAR den :)

11. Vilken bil kör du?
Min egen? :) Ford Galaxy

12. Favoritmacka?
Wasas runda knäcke med ost och gurka är en passion, dito med tonfiskgegga är inte fel heller serverad med iskall O'boy. Annars får det bli rostbröd med marmelad eller lingongrova med vad som helst.

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Falska typer, lögner och annan form av undanhållande av sanning gillar jag inte.

14. Vilka är dina favoritkläder?
Hemma går jag gärna i slafsig tunika och långkalsonger. Annars älskar jag klänningar med empireskärning.

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Provance eller Indien. Jo och så har Jonas och jag fantiserat om att kuska runt england i jakt på mer blått porslin till mig *tihi* det skulle enligt uppgift från Jonas skickas hem i stora lådor per post.....låter väldigt bra tycker jag.....väldigt bra....

16. Favoritklädmärke?
Gudrun Sjödén

17. Var vill du dra dig tillbaka?
I Jonas famn :)

18. Favorittid på dagen?
Tidig förmiddag eller tidig morgon när energin är som störst och jag får massor gjort.

19. Var är du född?
Västerås

20. Vilken är din favoritsport att se på?
Finns det någon? Jag har sett på golf någon gång ibland....jo men vänta....dans tycker jag är roligt och isdans.

21. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?
Som sagt, min syster stal ett mail och jag stal av henne så.....
22. Vem tror du skickar tillbaks först?
Den som klipper den först är kanske Johanna....eller Betsy och Sebbesfruga....(känn pressen det var ju säkert en halv vecka sedan vi fyllde i den förra.....kom igen nu *smile*)?

23. Coca Cola eller Pepsi?
Sockerdricka alla kategorier.....blä för allt som heter ngt med cola utom Lonkas lakrits kola :)

24. Fotboll eller ishockey?
Hmm fotboll? Jag vet inte...med barnen spelar jag helst fotboll.

25. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Morgon morgon morgon! :)

26. Pedikyr eller manikyr?
Fotmassage räknas det? Annars är ju liksom en dusch en bragd nog just nu i livet så saker som slutar på kyr får hålla i sig i några år.

27. Några spännande nyheter att berätta för oss?


29. Bästa barndomsminnet?
Oj, den var inte lätt. Ängsholmen var roligt, Peter var snäll, fiskarna tyckte jag om och läsa var en passion.

30. Varit I Afrika?
Inte så mycket.....fast det vore säkert underbart, såg bilder online igår på ngn skyddad gryta vid Viktoriafallen som man kunde ligga och bada i precis på randen till fallen.....wow alltså....

31. Nånsin rullat in någon I toapapper?
Jo på ett barnkalas hade vi det som moment i en stafett.

32. Varit med om en bilolycka?
Jo, det var ingen höjdare. Fortfarande lite töntig med att åka med oförsiktiga förare.

33. Favoritdag I veckan?
Fredag, så där klockan halvfyra och framåt.

34. Favoritrestaurang?
Numera är det utan tvekan Stenkullens värdshus :) var annars får man 12 skivor kött.
Resturangen vi var med Jonas jobb hade gott kött och god sås också och sen älskar jag kina mat massor.

35. Favoritblommor?
Tulpaner, anemoner, sibirisk vallmo, lavendel, ljuva rosor och stockrosor.
En gräsmatta täckt av scilla är inte fel heller.

37. Favorit-snabbmatsrestaurang?
Vi äker mest till Mc Donalds men den är egentligen ingen favorit. Jag är inte så förtjust i snabbmat, gillar "riktig" mat bättre.

38. Äger du en cykel?
Jo, två.

39. Vem fick du senaste mailet från?
Jonas.

40. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Sånt ska man ju inte hålla på med nu då, men om jag skulle ta en så hade det fått bli en elkedja för jag skulle vilja ha en platt väggtv för att fullborda mina inredningsplaner för vardagsrummet.

41. Läggdags?
Det blir senare än man skulle önska, borde gå och sova halv tiop eller ngt för att orka upp klockan 5 som vi ska nu för tiden, men det blir mer vanligt 23 eller så.

42. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?
Nu var det ju inget mail men det är väl dem vars bloggar jag läser troget.

43. Senaste personen du delade en middag med?
Jonas och barnen om man menar vanlig middag, annars får man nog räkna fläsksteksfrosseriet igår som den senaste middagsdejten :)

44. Vad lyssnar du till just nu?
Tystnaden av en man som nästa sover, knappret från mina tangenter och tv'n som står på med random prat i bakgrunden.

46. Hur många tatueringar har du?
Inga.

47. Hur många utmanar jag med denna enkät:
Alla :) kom igen nu.....

Inga kommentarer: